Roddar/Crew Deka XS - Rubberized

Annat konventionellt evenemang som många på Darkside kan vara intresserade av

Lördag 14 september, klockan 12:00 — 19:00  Hornsgatan 62, Stockholm  (Stockholms län)  

http://www.dekadance.se   info@dekadance.se 

Föranmälan krävs   Annat krav (se nedan)  
(Logga in för att se medlemsinfo)  vCalendar export
Du måste logga in för att kunna anmäla intresse.
Schema
Entré
22:00 - 00:00: Eevee, MathS.

Dresscode
22:00 - 00:00: Quote, Jorgen_Grundstrom

Crew
Crew 22:00 - 00:00, cube, safana
Crew 23:30 - 01:00, Eevee och en till person
Crew 01:00 - 02:00, två personer
Crew 02:00 - 03:00, två personer

Påroddning (Lördag): Denize, BatArt, Ad_Astra, shiner, mellon
Avroddning (Söndag): Quote, Ad_Astra



Vill du vara med och anordna fester?

Du har blivit inbjuden till detta event eftersom du har varit, eller har uttryckt intresse för att vara, roddare och/eller crew (eller för att någon av oss i styrelsen gärna skulle se dig som roddare och/eller crew). Om du inte vill få inbjudningar till framtida roddning-/crew-event så skicka ett PM till oss (Dekadance) här på Darkside. Om du vet någon annan som du tror skulle vilja vara med så får du gärna be dem höra av sig till oss.

Dekadance är en ideell medlemsdriven förening - de som arbetar med att anordna fester, sitter i styrelsen, håller i PR, fixar hemsidan osv. gör det alltså helt frivilligt utan monetär ersättning. Vi gör det för att vi tycker det är skoj och för att vi vill bidra till att Stockholm har en levande och spännande kinky-scen.

För att kunna fortsätta anordna fester behöver vi din hjälp! Det kan vara med och hjälpa till innan (för att rodda på), under (som crew) eller efter (för att rodda av) en Dekadance-fest, eller med att planera teman, bygga nya roliga lekmöbler, sy dekorationer och en massa annat.

Det finns inga krav på medverkan och du kan självklart tacka nej vid varje tillfälle om det är så att du inte kan, inte orkar eller helt enkelt inte vill just den gången.

Roddning
Att vara med och rodda på innebär att du hjälper till att bära in från lastbilen, ställa iordning, montera upp möbler och dekorera lokalen. Det gör vi vanligtvis ca 14-19 (tidsåtgången beroende på hur många vi är som hjälps åt) på dagen samma dag som festen börjar. Det finns alltid någon från styrelsen på plats som ansvarar för påroddningen.

Crew
Att vara crew under festen innebär att du under en till två timmar rör dig runt i lokalen med crew-bricka väl synlig så våra besökare kan få hjälp om det är något de undrar, rycka in om det är något som behöver fixas osv. Se nedan för crew-policy. Under hela kvällen finns det en crew-ansvarig från styrelsen på plats.

Vi samlas i festlokalen en kvart innan festen börjar (dvs 21.45) för lite allmän genomgång.

Crewpass under kvällen:
Crew 22:00 - 23:30
Crew 23:30 - 01:00
Crew 01:00 - 02:00
Crew 02:00 - 03:00

Vår crew-policy ser ut så här:
- Det finns alltid en crewansvarig från styrelsen på varje fest som har hand om schemaläggning, planering mm.
- Alltid minst 2 crew samtidigt.
- Crew altenerar i skift. Helst finns det tillräckligt med crew för att ingen ska behöva gå mer än ett skift. Undantagen är crewansvarig som har ett övergripande ansvar.
- Crews uppgift är att synas under festen och samtliga crewmedlemmar ska bära en crewbricka synligt i ett band runt halsen.
- Crew ska kunna svara på frågor, ta emot klagomål, anmälningar etc.
- Om det uppkommer en situation som crew inte känner att de kan hantera, någon som t.ex är kraftigt berusad så är det ett problem som vakterna ska ta. Be då någon i närheten att hämta ordningsvakterna.
- Om det uppkommer en situation med anmälningar mot saker såsom t.ex tafsande bör crewansvarig informeras och vara med.
- Crew är INTE lekvakter/dungeon monitors och bör primärt ingripa enbart vid uppmaning/önskemål från andra medlemmar.

Entré och dresscode
Från öppningstid till vi stänger insläppet (22-00) behövs det dessutom två personer som står i entrén och prickar av gäster, och två personer i dresscoden som säkerställer att gästerna följer kvällens dresscode. Åtminstone en av personerna i entrén respektive dresscoden måste ha haft samma roll på tidigare Dekadance-fester.

Ersättning
Självklart hoppas vi att du vill vara med och hjälpa till för att du tycker det är skoj (det är väldigt skoj), men vi vill även visa vår tacksamhet genom att de som hjälper till får fritt inträde och/eller drinkbiljetter enligt följande:

Rodda på: 1 inträdesbiljett
Crew: 1 drinkbiljett per pass
Entré eller dresscode: 1 inträdesbiljett
Rodda av: 1 inträdesbiljett

Har du redan köpt inträdesbiljett till denna fest kan inträdesbiljetten sparas till nästa fest eller överlåtas till någon annan. Kontakta oss om så är fallet.

Utöver det bjuder vi på mat och dricka under på- och avkodningen.

Övrigt
Påroddningsansvarig:
Crewansvarig:
Avroddningsansvarig:

Skriv gärna en kommentar här i eventet och berätta om du är intresserad av att rodda på, rodda av, vara crew eller dresscode, vilket som, eller flera.

Hoppas du vill vara med och anordna fantastiska fester med oss!

/Styrelsen

Kommentarer

Du måste logga in för att kunna kommentera.

Jag är supertaggad på att se bilderna från kvällen! Ungefär när kan jag förvänta mig att hitta dem på hemsidan? :D
  18 sep 18:15

Det brukar tas flera hundra bilder som ska gås igenom, redigeras och läggas upp. Det tar tid. Alla fotografer jobbar idiellt och har jobb vid sidan om Dekadance. Ha tålamod. 😉

Fotograferna brukar skriva i eventet när deras bilder ligger uppe på Dekadance websida.

  18 sep 19:34

What Quote said. Ge det typ två-tre veckor så brukar de första bilderna börja dyka upp. :)

Tack för igår allihop, snyggt jobbat! 💖
  15 sep 17:16

Tack själv!

  15 sep 17:20

Vi gjorde en minimal insats men kände oss superfina i våra crewbrickor 🔥🙌

  15 sep 18:06

Cube, er insats var viktig. Att synas och skapa trygghet är jättebra. Och ni var assnygga i era outfits 🔥🔥

  15 sep 18:16

Du'rå 🔥😍

  15 sep 18:32

Äsch ni alla var assnygga. 🔥❤

  15 sep 19:54

Instämmer m Eevie och Quote

Ni gjorde ett asbra jobb OCH var assnygga 😃
Tack dessutom för lånet av konst ♥

  15 sep 19:58

Vi skickar efter fler foton så vi har en hel arsenal att låna ut längre fram!

  15 sep 22:26

♥ ♥ ♥

Tack alla hjältar som hjälpte till med avroddning, och även pårodd.

Speciellt tack till S och M som tog sista repan in till förrådet och handjagade allt mellan porten och förrådet ♥

Peace and Love till er alla ♥ ♥ ♥
Kommer förbi en sväng vid avroddning även pga kan ha glömt hama-fodral med redskap och latexlinne.
Börjar ni 14?
Kan inte stanna för länge pga tåg till Gbg
  15 sep 14:21

Ja Hama upphittat.

  15 sep 14:35

Kommer snart

  15 sep 19:36

Så gött att ha dig på plats, tack för hjälpen.

Tack alla påroddare och avroddare! Tack kära crew!
⇓ Visa alla ⇓
Hej! Jag är intresserad av att stå i entrén under kvällen. Har dock ingen erfarenhet, så jag behöver en kompis som har stått tidigare. Hör av er om ni vill ha mig :D
  1 sep 11:51

Det verkar som som att mina kläder ordnar sig så vi kan jobba ihop i entrén om du vill? Om dekadance ordnar datorer, wifi och inlogg till oss båda som vanligt. Jag har gjort det några gånger och vill gärna ha sällskap. 🙂

  1 sep 11:53

Styrelsen för höra av sig till oss och godkänna 🙂

  1 sep 14:41

Hurra!!

  1 sep 14:58

Glöm inte möss till datorerna. :)

  5 sep 22:52

Behöver ni crew?

  9 sep 12:39

Melkorsthlm vi behöver crew på tiderna som står i kommentaren under.
Stort tack MathS och Eevee för att ni vill sitta i entréen och hälsa alla välkomna och pricka av dem.

  9 sep 12:53

Inga problem, kul att få hjälpa till!

MathS, jag skickade pm till dig 🙂

  11 sep 22:53

Två datorer och möss är på agendan för lördagen

  11 sep 23:04

Yay, tack Jörgen 😍

  15 sep 15:14

Tack för igår MathS ❤

Tjena! Är ni på H62 nu eller? Tänkte komma förbi om ni behöver hjälp :)
Vi letar fortfarade efter medlemmar som kan fylla upp återstående crewpass.
Crew 23:30 - 01:00, två personer
Crew 01:00 - 02:00, två personer
Crew 02:00 - 03:00, två personer
Jag var planerad som latbilshämtare och förrådsförare på lördagen, men kommer ha svårt att hinna/orka det pga livspussel.

Så om någon med körkort och möjlighet att lägga ut ca 1000 kr (som ni får tillbaka inom en vecka) kan ställa upp redan från klockan 10 på lördagen så vore det jättebra.
  11 sep 09:43

Löst!

Är med på påroddning. 💪🏼😊Hoppas min latex beställning har kommit till festen. 😋 Enl lev besked skall det det men vi vet ju alla att sånt kan gå i stöpet, dock skall det inte hindra mig. 🕺
Sorry, kalas på lördagen, jobb på söndagen. Dock vill jag fortfarande rodda i förrådet, återkom om det!
  31 aug 19:19

Will do! När styrelsen har haft sitt genomgångsmöte efter Deka XS - Rubberized så kommer det att komma upp förråds event.

Jag skäms lite men jag har faktiskt inga latexkläder så det blir nog inget för mig den här gången. (De som hittills velat låna ut något har haft för små storlekar för mig och jag klarar inte av heltäckande dräkter). Have fun you guys så ses vi på nästa fest! :)
  31 aug 17:09

Jag har ju erbjudit dig att pröva det jag har. ;)

  31 aug 17:10

Du är ju mycket smalare än mig...?

  31 aug 17:15

Men relly? Tror du att du kommer undan med det där... vilken färg ville du ha sa du?

  31 aug 17:21

Ad_Astra! ❤

  31 aug 17:33

Titta förbi mig på måndag så ser vad vi kan lösa. Jag tror jag har en grej du kan gilla.#54ProjektSamtidigt

  31 aug 17:46

Yes! Jag kommer förbi! *lyder order*

Vet ej om jag kan den helgen kollar upp det
Väldigt osäkert om jag kommer vara i Sthlm den här helgen. :/ Återkommer med besked, men räkna inte med mig den här gången.
  31 aug 16:54

Håller tummarna för att du är i Stockholm så att du iaf hinner delta på festen. ❤

Vi kommer att behöva detta från förrådet:
• Styrelse och crew brickor
• Vita väggar 6-8st för att skapa omklädningsrum
• 1st stor spegel alternativt den som är halv (syftar på de som står bakom sängarna)
• Verktygslådor, skruvdragare och laddade
• Tejpback
• Yogamattor, fyrkantiga till Shiner och Maskerad
• Nummerlappar med stolpe
• Shiners låda med stuff
• Sängar/madrasser, är det 4 eller 5st vi brukar ta med oss? #osäker
• Kondomer
• LED-korset
• Smiskbockar, 2st
• Plast, vi har flera rullar åldersbeständig plast kan behöva köpa 2st rullar svarta.
• Två madrasser skall vara på "hyllan" till höger om trappan som leder upp till toaletterna. (Syftet är att skapa en hängyta för att kunna se på när andra blir shine:ade)
Jag hjälper till med avrodd ordentligt och pårodd återkommer jag med!
Recensioner

Du måste logga in för att kunna recensera.

15 deltar:
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
27 intresserade:
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)