Subclub Invigning

Lördag 5 november 2016, klockan 21:00 — 03:30  Majorna, Göteborg  (Västra Götalands län)   http://www.subclub.se   info@subclub.se 
Medlemskap krävs   Dresscode finns  
(Logga in för att se medlemsinfo)  vCalendar export
Du måste logga in för att kunna anmäla intresse.

Ny BDSM/Fetich klubb öppnar i Göteborg.
Det har gått 10 år sedan vi hade någon klubbverksamhet och önskemålen har varit många om att vi ska köra igång igen – nu är tiden inne!
Besök gärna hemsidan. .

2016-10-24:
Många frågor, skall försöka klargöra en del:
1. Som invignings present så bjuder vi alla som kommer på 50% av ordinarie entré avgift. Dvs 100 kr i entré.
2. Medlemskortet förskottsbetalas i vårt formulär på hemsidan med en kompletterande swish.
3. För alla er som är nyfikna på vad detta är kör vi ett "öppet hus" dagen innan den 4/11 fredag kl 18:00-21:00 där vi bjuder på kaffe och en drink för er som inte kör. Titta kalendariet "sneak a peek" ingen dresscode.
4. Ja det kommer finnas viss dryck till försäljning. Nej du får inte ta med egen.
5. Hitta dit: Adressen är Bruksgatan 17-21, 414 51 Göteborg. Lokalen ligger på baksidan huset. Det finns en stor avskild parkering direkt i samband med lokalen. P-automat finnes 5 k/tim. Vill du inte betala i automaten kan man stå på gatan utanför området gratis 17:00-07:00. Dock är dessa platser begränsade.
Lokaltrafik: Spårvagn 3, 9 och 11 hoppa av på hpl vagnhallen Majorna. ca 500 meter att gå och tar ca 7 minuter.
Fler frågor? Skicka gärna ett mail till info@subclub.se skall vi försöka svara så fort som möjligt.
Kram på er!

Kommentarer

Du måste logga in för att kunna kommentera.

Det var längesedan jag hade så här skoj!
Min party-mood har återvänt efter flera års träda.
Tycker däremot att vissa beter sig väldigt omoget i diskussionerna, och det trodde jag att jag skulle behöva uppleva från denna person.
Hade högre tankar om hen liksom.
Men men hen blir väl påverkad av sin omgivning och förhoppningsvis vaknar hen snart.
Nåväl var man blir salig i sin tro.......
Jag har inte tid att bry mig om sådant, livet är kort och jag vill ha roligt nu.
  7 nov 2016

Herre jösses vad jag stavade illa, skriva från padda är inte succe.
Nytt försök: tycker däremot att vissa beter sig väldigt omoget i diskussionerna, och det trodde jag att jag INTE skulle behöva uppleva från denna person.

Glömde berömma personalen. I dörren så välkomnande och i baren så trevliga.
Toppenställe!!! We will be back!!!
Arrangören All personal (en xtra till er båda tjejer) Lokalen Musiken Läget Övriga Gäster
Får av mig 🌟 🌟 🌟 🌟 🌟 🌟 🌟 🌟 🌟🌟
Som studiebesök betraktat, får jag definitivt ge högsta betyg! Ser fram emot fler, gärna i min nya julklapppskorsett ;-)
  6 nov 2016

en önska av julklapp hör jag

Ser bra ut för framtiden.
⇓ Visa alla ⇓
Synd du inte hörde av dig tidigare Mallory...:'(
Vart sugen på att åka på detta event, men hade gärna tagit skjuts . Är det någon som har förbarmande på en donna av min kaliber?
  5 nov 2016

Är tyvärr redan igbg

  5 nov 2016

Vad är det för dresskod?

  5 nov 2016

Minimum black eller uppklätt. Självklart är fetish och bdsm orienterade kläder att föredra.

Hoppas att ni får en helt magisk kväll!
  5 nov 2016

;)

Skulle vara kul att komma ikväll, ska försöka.
Detta ska bli intressant. Vi syns!
  5 nov 2016

Jaa! :D
Ses där ikväll!

vill tacka för ett underbart bemötande på sneak a peak ....... bara älskar detta kommer ikväll med peppad nu asså yesyes
Hoppas att premiärkvällen blir minst lika bra som "sneak a peak" kvällen blev!
Nyfiken...har inte swish...så hur löser jag medlemskapet? vill komma till er klubb ikväll.
  5 nov 2016

maila dem info@subclub.se

  6 nov 2016

Har mejlat klubben för flera veckor sedan angående just swish både för medlemskap och inträde mm men har inte fått svar och kunde inte gå på festen.

Så himla trevligt (och välbehövligt) med fler valmöjligheter på Gbgscenen. Kul! Kommer om jag kan!
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
Jag vill säga att jag ser fram emot detta jättemycket och som en som inte brukar gå på FF för att det inte passar mig (och vet att det finns fler) så säger jag bara yeay!! :D
🌟🌟🌟🌟🌟🌟
  5 nov 2016

♥ KRAM ♥

  5 nov 2016

😊

  5 nov 2016

*Gillar* :)

Lycka till! Kul med fler klubbar i Götet!
Vilken trist attityd från mångas sida. Det är upp till var och en när de vill köra sina arrangemang, precis som var och en bestämmer om det ska vara dresscode eller ej, eller liknande.

Arrangörerna av Sub Club har ingen skyldighet gentemot andra klubbar när det kommer till datum. Känns väldigt småaktigt att sitta och beklaga sig över en sådan sak. Att döma ut något som man inte ens besökt ännu är också bara småsint.

Trist att det ska vara en sådan låg attityd på folk, bara för att två saker krockar. Det är väl inte svårare än att man väljer att gå på det som lockar en mest? Om man brukar gå på FF så dör man väl inte av att välja något annat en gång.
  5 nov 2016

Du har helt rätt i att Sub Club (och alla andra kinky arrangörer) har rätt att sätta sina egna datum, men jag tror du missuppfattar folks input. Jag tror inte de menar det som kritik, utan mer en mjuk landning för en långsam start till något som kan bli riktigt bra i framtiden.

Alltså, sanningen är att iom att FF och Sub Clubs premiär krockar, och att Sub Clubs premiär var offentliggjord ungefär då som många andra redan hade bestämt sig för att gå på FF, så kommer det inte att bli så många som är med på Sub Clubs premiär som arrangörerna kanske hoppades på. Men vi kink människor vill ju ha fler fester, fler arrangörer, mer alternativ osv osv, så vi vill ju uppmuntra till mer sådant. Och därmed även uppmuntra till Sub Club! Jag tror det är därför som folk påpekar krocken, inte för att kritisera, utan för att uppmuntra arrangörerna att försöka igen vid annat datum :)

  5 nov 2016

Det finns mer konstruktiva sätt att påpeka saker och ting, än de som lagts fram här. Det är ruskigt osmidigt framfört.

  5 nov 2016

Mycket möjligt att det kunde formuleras bättre, men jag tror åtminstone att vilja var god bakom kommentarerna, och att alla vill att Sub Club ska lyckas så vi får fler tillfällen för utlevnad :)

Ni svarar ju inte på mejl... skrev den 25e och den 28e...
  3 nov 2016

Ledsen för detta, dyk gärna upp imorgon så svarar jag på alla frågor jag kan.

Kram

  3 nov 2016

OK, jo jag kommer nog förbi :) Jag undrade i mail t ex vad "enligt arrangör" betyder efter beskivningen av de olika evenemangen

  3 nov 2016

Vi sysslar tex inte med swing eller suspension själva, då är det en annan arrangör som arrenderar lokalen.

  3 nov 2016

Ok, tack då förstår jag. När lägger ni ut kommande fester på dessa olika teman?

  5 nov 2016

Det var kul att se lokalerna, tack för titten! Missade att ta reda på vem du Epag var och byta några ord, då jag stötte på bekanta. En annan gång...

Har ju varit lite så att klubbarna försöker lägga eventen så dom inte krockar och Ff kör ju första lördagen i månaden varje månad så varför har man lagt denna fest så dumt ?
  1 nov 2016

Välkommen till vi i femman! Du har två svar att välja på, vilket är mest sannolikt:
a) Arrangören har noll koll på scenen, är helt aningslös och läser heller inga av våra goda råd om datumbyte.
b) Arrangören vill jävlas med FF men kommer misslyckas totalt.

  1 nov 2016

Ulrica du tar stora ord i din mun....
Så håll dig du till vi i femman.
Sköt du Spanq och Relaxklubben
så sköter nog de i Subclub sitt.
Detta du gör på alla de vägar du gör det
Och jag tror du förstår mycket väl vad jag menar,
är rent löjligt.

Men samtidigt tackar jag för att du visar denna sida
vilket underlättar och ger raka orsaker till varför jag ej
kommer besöka något event där du är med eller gör dig till förespråkare.

Och åter igen jag tillhör inte Subclubs crew
utan bara blir riktigt förbannad över hur ni agerar mot andra !

  1 nov 2016

Ok om vi alla gräver ner stridsyxan min fråga var seriös och skulle hoppas att det är så enkelt som det är en miss som åtgärdas till nästa fest så blir allt bra

  1 nov 2016

Och jag såg inte dom inläggen som var dolda under äldre inlägg där frågan redan var upptagen med flera andra så bortse från mitt inlägg

  1 nov 2016

Vilken tur SubClub har dig som förespråkare hittpånått eftersom de inte kan/vill/hinner uttala sig själva! 👍🏼

  1 nov 2016

Ulrica jag är ingen förespråkare för någon mer än mig själv !
Men att du som Arrangör för en annan klubb beter dig som du gör är beklagligt.
Och när du gör så gör du bland annat mig förbannad att du beter dig som unge i en sandlåda är rent utav löjligt sköt dina event låt andra sköta sina , så lägg ner revirpinkeriet och allt baktalande för den som vinner minst på det är nog det du för talan för....

Du har inte tänkt på det att varför inte Subclub inte vill eller hinner beror på att de sköter sitt ...

  2 nov 2016

Åh hittipå! Du är så underhållande att en inte kan låta bli att svara! Nu har jag poppat lite mer popcorn... ;-)
Jag är nyfiken på hur du menar att jag revirpinkar. Mina klubbar har lika mycket samma målgrupp som SubClub som en syförening: det är människor som går dit. I övrigt not so much. FF däremot har exakt samma målgrupp men ingen av deras representanter har överhuvud taget uttalat sig här. Antagligen för att de inte bryr sig.
Baktalande har jag också hållit mig ifrån, det behövs inte eftersom de allra flesta som har varit med i denna världen ett tag redan vet vad som egentligen försiggår.
Däremot överhörde jag lite intressant skvaller på cafékvällen igår, du vet den där väldigt många på scenen hänger på tisdagskvällar? Någon hade visst ringt tillståndsmyndigheten och fått reda på att SubClub saknar alkoholtillstånd. Vi får hoppas att det inte är sant...

  2 nov 2016

Ulrica du är så full av bullshit....
Rent utav patetisk, tror du på fullaste allvar att jag med flera köper ditt snack
om vad du gör...... "Någon har ringt"......
Hoppas denne någon vet att denne någon kommer komma fram vem det är ......
Och jag behöver inte gå på fika för att höra vad som sägs.
dessutom är detta mitt sista svar till dig du kan hålla dig i din sandlåda.
Men "Någon " måste vara väldigt oroad för att en ny klubb startas som alternativ.
Sedan bör du veta att det som sägs på fikakvällar faktiskt kommer vidare.....
Adios Ulrica ....
Själv säger jag bara att de som kommer till Subclub under helgen ha kul för mig med
så skall jag ha det på annan ort.

  2 nov 2016

giphy.com/gifs/popcorn-14xIh5siie0UsU/tile

  2 nov 2016

Pleni sunt caeli et de stercore calidum

  2 nov 2016

coeli... :-*

  2 nov 2016

giphy.com/gifs/L70v8h8plYYKs/fullscreen

  3 nov 2016

Men om inte FF representanter bryr sig som du säger eftersom dom inte kommenterat här ang val utav datum o liknande så förstår jag inte allt tjöt om det från din sida??! E du en utav deras representanter? dina klubbar var ju inte närheten utav liknelse skriver du ju själv... så jag förstår Inte Ulrica varför du ens ska fortsätta svärta ner Sub Club då?,! Låt folk välja utan baktalande istället... för bara för att man skulle välja kanske att avstå från en utav dom andra festerna En gång för o kika in denna nya klubb så betyder ju inte det något illa!! Fy faan så barnsligt att är kring detta!!

  3 nov 2016

Svärtar man ner och baktalar när man ifrågasätter tanken bakom val av datum? Jag och de andra som skriver här försöker bara få arrangören att byta festdag, inget annat. Att du och hittipå tolkar det som illasinnat och barnsligt får stå för er, hittills har arrangören inte reagerat.

  3 nov 2016

Ja alltså själva grejen för de flesta av oss här är att vi vill ha subclub som ytterligare en klubb vi kan gå till... Det iaf jag stör mig på är att subclub verkar vilja ersätta befintliga klubbar.

  3 nov 2016

Nej just Nu gör du nog inte det. Men du försöker Svärta ner men når inte riktigt fram måste jag säga! Och varför skulle dom byta festdag när konceptet med dag kom från en viss man från början för?? Passar de inte så e det ju helt valfritt för gemen man att byta?!!! Är ju upp till var och en vilken klubb man vill besöka!

  3 nov 2016

Ulrica egentligen förtjänar du inte ett svar men att du inte ens kan skriva rätt profilnamn
påvisar usel etik från din sida , att du dessutom inte vågar stå för vad du egentligen springer omkring och snackar om etc är din förlust .

  3 nov 2016

Det enda som svärtar ner är väl om huvudarrangören av subclub är så småsint och barnslig att hen måste lägga klubben på samma trots att det är samtidigt som en klubb med samma målgrupp.
Och ja, självklart är det upp till vem som helst att välja var de spenderar sin tid och pengar, det är ingen blockad av subclub som förespråkas. Jag tycker bara det är frustrerande att se någon stå och sikta på sin egen fot när resultatet även kommer drabba mig själv.

  3 nov 2016

Hobblin
Vad får dig att yttra orden "Skjuta sig själv i foten" ?
Tänk om alla arrangörer skötte och hade fokus på sitt vad mycket bättre
det vore.

  3 nov 2016

hittpånått: Oftast är det när någon gör något som i slutänden kommer leda till negativa effekter för dem själv eller deras omgivning.
Ja tänk om vi alla levde i vakuum där inget vi gjorde påverkade något någon annan gjorde... vad mycket bättre det hade varit.

P.s. Hittpånåannat

  3 nov 2016

Hobblin
Inte ens du kunde respektera profilnamn här ser jag !
det visar mig med flera vad du står för och i vilket syfte !
Vill du verkligen att jag skall ge mig in på andra event ?
kanske skall fundera på det i helgen när jag inte är i GBG ...
Tack för att du sådde in fröet om det hos mig .

  5 nov 2016

Ja men visst, ta ut din frustration på tredje part, det blir nog bra hittpånåt. På tal om att svärta ner och hålla sig till sitt.

  5 nov 2016

Jag är inte frustrerad Zeth
Det som gjorts och sagts har snarare
Gjort mig motiverad till kommande beslut hur jag kommer göra!

Detta och kommande beslut görs efter givande möten med gamla vänner .!

Skicka frågor till info@subclub
Jag har inte swish, bara Swedbank, hur betalar jag då?
Jag hade jättegärna gått på detta om det inte var för att FF är samma dag.
Eftersom det är lite info och helt nytt så kan det bli lite hursomhelst, det hade ju inte varit några problem att gå dit och testa hur det känns om det inte var just för att FF är samtidigt. För Subclub kan vara hur bra som helst, men att välja att gå dit framför FF känns som att köpa grisen i säcken. Dvs då väljer man hellre något man vet hur det är framför något helt okänt. Sen är ju risken just den att väldigt få kommer komma på just det här datumet och det är ju trist även för er.

Själv välkomnar jag en ny klubb som dessutom ligger närmare hem för mig än såväl Sesam som FF, men då vill jag inte känna att jag väljer bort något annat som jag vet är bra(bättre?) för något där det inte lär komma lika mycket folk. Så ni får jättegärna tänka över valet av datum så kommer jag och många andra att ha större möjlighet att gå.
Gillar öppna hus så jag kommer inte bara den femte utan även den fjärde
Ser fram och uppskattar att det ligger på lördag då jag är trött efter veckan samt att det är min lediga helg....Att ha en ett öppet hus på fredagen var en bra ide då det verkar vara ett flertal som hakade upp sig på val av datum( dessutom helt fritt)
måste man anmällla man kommer på lördagen jag vill komma på invigningen
Önskar arrangörerna en riktig kul fest är då själv i Sthlm på en annan fest.
Som inte känner sig utkonkurrerad av andra klubbar . PS ! denna klubben jag pratar om har funnits
i 30 år.....
Då förhoppningsvis kommer en nyårsfest i någon ut av de två eller tre kinky klubbarna i Göteborg så slipper man åka till Örebro :-)
Åh, vad synd att det är på samma dag som FF. Jag hade så gärna velat gå på det här ='(
Jag håller tummarna för att det inte krockar nästa gång.
Ha så kul! ^^
Var väldigt förtjust i KN och hade gärna kollat in nya klubben men håller med så många andra ang datum. Två liknande fester samtidigt i samma stad riskerar färre deltagare och gynnar ingen, hade blivit superglad om det togs hänsyn till redan befintliga arrangemang. Vill gärna ha fler klubbar men inte på bekostnad av de som redan finns.
Tycker fredagar eller annan helg i månaden är ett jättebra förslag för framtiden även om det kanske är försent att ändra just premiärdatumet.
Lycka till och hoppas SC blir lika populärt som KN. :)
Grymt imponerad över att ni har lyckats få tillstånd att servera alkohol på en utlevnadsfest, grattis! Mig veterligen har det inte hänt förut i Göteborg men det kanske är nya tider nu?
  25 okt 2016

Känner ditt hat ända hit på andra sidan skärmen , Har du något otalt med någon av de som är i detta evenemangets crew blir juh nyfiken...

  25 okt 2016

Lagar är samma i Göteborg och Sthlm, så sedan Deka var i domstol o vann så ändrades hur man ser på det.
Om man jämför GBGs och STHLMs riktlinjer för tillståndsmyndigheten så är ända skillnaden att i Göteborgs står det att nakenhet inte får förekomma.
Ordningen skall vara god, ingen nakenhet och skall vara drogfria.

Detta är dessutom upp till Krögaren att avgöra och hens problem. Inte klubbarrangören.

Dock tycker jag att det är klantigt att lägga samtidigt som FF (inget stort fan av FF eller så).
Men lite hänsyn kan man visa även om jag inte tror FF kommer förlora något på det utan denna klubben i detta fallet.

Så vi får se efter att klubben varit vad tillståndsmyndigheten gör efter klubben varit helt enkelt :)

  25 okt 2016

hittpånåt - hat? Det är ju fantastiskt ifall tillståndsenheten äntligen har ändrat sig! Det betyder att även andra fester/klubbar kan få tillstånd att servera alkohol i stället för att ha alkoholgarderob som det är idag!

  25 okt 2016

Dessutom hittpånåt så har jag ingen aning om vilka crew är eftersom det inte är utskrivet någonstans utöver den person som har lagt ut eventet.

  25 okt 2016

Ok vad är då ditt hat emot den som lagt ut eventet ?
Tycker det verkar revirpinkeri och avund bakom det mesta som kommer skrivet här.
Har aldrig avrit med om att man skall fråga andra om lov vilka kvällar man kör etc . Gör man något bra kommer folk gör man något uselt kommer inte folk... Har av nyfikenhet kollat närmre på klagomuren och ser att de hör hemma i samma nära umgänge. Om ni alla kör edra saker och fokuserar på det och ser till att göra det bästa ni kan istället för att pinka in revir blir det bra.

  25 okt 2016

Många som går regelbundet på fester i Gbg känner varandra. Vi har ALLA skrivit här att vi välkomnar klubben och flera av oss vill gå och tycker därför valet av datum är olyckligt. Thats it!

  25 okt 2016

Det var väl en sanning med modifikation eller?
Ni vill gärna gå bara arrangören hör med er först vilka datum de skall köra
så det inte krockar med " De redan etablerade klubbarna" eller hur.

  25 okt 2016

Hittpånått: Men ge dig, sluta lägga orden i munnen på folk o skärp dig. Du skapar mer illvilja mot Subclub (vilket jag tror inte dom vill)

Och Subclub borde gå in o be Hittpånått att sluta föra deras problem.

Sedan huruvida Subclub vill köra på samma datum eller ej är deras ensak och deras själv. Om folk klagar, ja jo det har dom rätt till.
Men dem flesta som skriver, ber dom endast ändra datum för att dom vill gå på båda festerna.
Så går du och blir hejvilt upprörd du bara förstör för subclub.

  25 okt 2016

Vault nu får du ge dig jag för inte Subclubs talan jag är en person som precis som du har rätt ha mina åsikter tack!

Jag vet en del personer som är inom scenen som valt att inte besöka de andra klubbarna
som mycket möjligt går på Subclub .

Hejsan! Intresserad av detta, men jag undrar en sak; Kommer ni sälja alkohol? Eller kan man ta med egen och förvara på något vis? :)
  24 okt 2016

Har uppdaterat kalendariumet precis, står mer om din fråga där.

  25 okt 2016

Tack för svar! :)

Hade gärna kommit men jag, som säkert många andra, väljer FF istället. Byte av datum hade ju gynnat ER. FF är så inrotat arrangemang att jag tror det är subclub som blir lidande...

Tänk om ni kört på fredagar, då hade andelen tillresta säkerligen ökat då det blir en pervers helg istället för pervers kväll...
  23 okt 2016

Är det revirpinkeri på gång eller ?

  23 okt 2016

Nä! Försöker få en bra scen i GBG med två bra klubbar! Men du verkar ha svårt att förstå att alla som påpekat datumvalet inte har gjort det för att ta ställning för FF utan att man vill gå på bägge! Vi hade samma problem i synthscenen...det slutade med en klubbdöd utan dess like...så jag försöker faktiskt bara vara snäll här...

  23 okt 2016

Det finns nog plats för fler klubbar i gbg än 1 i taget där man skall ha tillställningar tror jag därför jag frågade jag tar inte ställning för ngn klubb gillar bara att det finns flera alternativ.

  24 okt 2016

Klart det finns plats för fler klubbar! MEN inte på samma dag!!! Lyssna på oss andra som arrangerar fester i Gbg, vi vet detta av erfarenhet och vi lägger därför inga stora event på samma datum! Publikunderlaget i denna nisch är begränsat.
Försök ta allas kommentarer här som välmenande råd i stället för kritik! Det är superkul med flera ställen men att lägga en premiär samma datum som exempelvis FF eller FPP är antingen mycket korkat eller ett aggressivt försök att konkurrera ut befintliga klubbar.

  24 okt 2016

Ulrica jag arrangerar inget men har väl rätt att ha en åsikt precis som vem som helst eller? Alla vill inte gå på alla event eller hur? och då ser jag det som bara bra att det finns bredare utbud..

  24 okt 2016

Ok, som att prata med en vägg... :-)

  24 okt 2016

Förklara dig vad då prata med en vägg?? Detta är inte mitt event ej heller min klubb.
Men mina åsikter är mina högst privata åsikter men tror fler jag resonerar som mig.

Har drivit klubbverksamhet och annat och inte fasiken har jag frågat andra klubbar om det är ok att köra vissa datum... har funkat ändå...

  25 okt 2016

Scenen är för liten för två stora klubbar på samma kväll. Jämför med läget i Stockholm, där en nystartad svartklubb har gjort det nästintill omöjligt för alla andra större bdsm-/fetischfester att gå runt. Det leder till sämre utbud, inte bättre..

  25 okt 2016

Seth det är inte min erfarenhet från Sthlm och jag kommer därifrån från början .
Har själv haft fester och event däruppe .

Dessutom de som startat nya klubben det är väl gamla välkända
arrangörer eller hur?

  25 okt 2016

Det är inte din erfarenhet kanske, men det är verkligheten. Du kan själv fråga dem som arrar de större festerna där :) Och om en enda klubb kan åstadkomma det i en stad som är mycket större än Göteborg, vad kan vi vänta oss här?

  25 okt 2016

Zeth du gör dina val andra gör sina .
Du har inte frågat dig varför den klubben öppnades och hur det kommer sig att den går bra och vissa andra inte gör det?

  25 okt 2016

När en gör ett val som påverkar alla andra på scenen, så är det bra att vara medveten om hur det påverkar och i vilken utsträckning.

  25 okt 2016

Och vilka klassar du som "alla andra"?

Källa: subclub.se: " Vi har invigning lördag 4/11 - 2016" => Datumet är fel... ;-)
Vill gärna komma men tycker att det vore smart att byta datum för invigningen.
Många av oss vill gärna komma men FF samma dag är ingen bra ide.
Snälla, byt datum och alla kommer!!!
  12 okt 2016

För att???

  12 okt 2016

Nåt vi inte känner till??

  12 okt 2016

Gör väl inget att utbudet ökar eller?
Vad är det för mening att lägga ut kommer inte sedan pm:a ?
Alla gör väl sina val i livet och ingen är väl tvingad att deltaga mot sin vilja eller har jag missat något?

  13 okt 2016

Det blir snabbt svallvågor när man plaskar i den här lilla ankdammen. Hoppas alla aktörer kommer överens väldigt snart. Ett litet felsteg då och då ska vi väl tåla.

Håller med. En av sakerna jag uppskattar bdsm-världen är att man umgås över generationsgränserna, att det ofta är allt från 18 till 70-åringar på samma fest. Vore synd om det blir lika åldersuppdelat som resten av samhället, även om det är skönt att umgås enbart med jämnåriga också ibland.
Kul med ny klubb men mycket tråkig och dålig stil att ni väljer att ha premiär samma dag som FF. Man kommer alltid längre om man samarbetar och inte konkurrerar om samma gäster.
  12 okt 2016

Kan inte annat än hålla med. Med den här inställningen riskerar ni att sänka andra bdsm-klubbar, och då får vi mindre att välja på, inte mer. Hur tänkte ni där?

  12 okt 2016

Jag tänker snarare att det är dömt att misslyckas att ha premiär för en ny klubb samma kväll som en av de mest etablerade klubbarna har sin årliga, omåttligt populära Halloweenfest... ett tips om man vill ha besökare på en bred tillställning är att kolla i Kalendariet efter en kväll där det inte händer något stort i samma geografiska område.
Framstår som antingen väldigt orutinerat eller medvetet aggressivt...

  12 okt 2016

Fast man får ju välja i veckan vilket fall ff eller klubb M, är det mer okej?

  12 okt 2016

Sedan kan man ju planera att gå på alla tre, typ pubrunda

  12 okt 2016

FF och Sesam som M är på har prata om detta, vi tyckte att det var så olika arrangemang så det inte krockar så mycket. Subclub och FF är dock precis samma målgrupp.

  12 okt 2016

Aha

  27 okt 2016

Knappast att det går att åka runt på alla. FF kostar 200 kr, detta 100 och sen ska man ha råd att köpa alkohol. FF ligger dessutom på ett sätt som är svårt att ta sig till om man inte har bil eller åker taxi. Dyr kväll och jobbigt att åka runt.

  27 okt 2016

Knappast 😂😂😂😂
FF är alltid succé och det kommer INGENTING att ändra på! (Nej, jag är inte crew på FF)

  31 okt 2016

Hoppla, nu trodde inte jag att någon skulle ta det ( typ pubrunda) bokstavligt). Jisses vad är det med folk, själv är jag myndig, tjänar mina egna pengar, festar med vilka jag vill. Väljer efter mina behov. Punkt

  31 okt 2016

Å Nej, jag är inte heller crew någonstans, känner inte ens arrangören som har detta!


kostar det inträde ?
  13 okt 2016

Vad dålig stil att ta samma datum måste vara hjärndöd har du ingen Fantasi!!!!

  14 okt 2016

Dominica är det någon som har ensamrätt på datumen?
tycker det är toppen att folk får valfrihet.
Se det positiva till utbudet istället.

  14 okt 2016

Nej hittpånått handlar ej om ensamrätt !! Utan respekt inom andra arrangörer det borde han veta som vart arrangör i 10 år.

  14 okt 2016

Respekt mot andra arrangörer? alla kör väl sin verksamhet
efter eget huvud eller? jag ser inte problemet i mångfalld.
eller vad är "andra" arrangörer rädda för?

  15 okt 2016

Jag anser att utbudet (överlag, i Sverige!) är för litet...
Ankdammen borde brista snart... =D

  24 okt 2016

För premiär festen så bjuder vi på halva inträdet, dvs 100 kr, annars är det 200, välkommen

finns mer på G när det gäller klubbar
det blir även 50+ fest på sesam den 5 november
  11 okt 2016

Är du säker på det? Ser inget i kalenerariet.

  11 okt 2016

läs på medlems sidan

  11 okt 2016

M sida

  11 okt 2016

Hmmm, många tillställningar samma kväll!

  11 okt 2016

japp inte bra

Klubb M har tillställning på lördag på Sesam med. Inget händer i Göteborg på fredag. Intresse finns men det behöver nog komma ut mer info snart...
Efter att besökt er hemsida, är även jag intresserad av mer info här.
  11 okt 2016

Mer info kommer under morgondagen ;)

Ett rätt mycket mer fetishinspirerat event än FF? Är helt klart intressant men mer information behöver nog komma ut snart om det skall locka människor. frEak hade tillställning samma dag som FF förra året och det gjorde nog att man tappade några gäster...
Recensioner

I'm in heaven 👍💜👌

Det var länge sedan jag kände sådan härlig känsla som jag fick denna kväll, tack alla som var med och bidrog till detta.

Ny klubb, fantastisk klubb. När konceptet utvidgas så blir Sub Cl ub ett ställe där alla kan mötas. Discofolket från FF och de lite lugnare från Sesam. Ser fram emot utvecklingen

Jag kan vara biased p.g.a. sällskapet, men jag trivdes jättebra på och med Subclub!

Bra. Exceptionell personal och exceptionell potential

Lagom nivå på musiken i början av kvällen för att senare avslutas på tok för högt.

Personligen hade jag awesome folk att mysa med som är mer än en femma. För hög musik störde mig. Så jag ser fram emot när mysiga lekrum har byggts så en kommer ifrån det. Annars så en femma till personalen alltså. Grymt trevliga!!!

oooaw.... helt otroligt ler ännu.... finns ej så stora ord att säga som jag skulle vilja skrika .... vilken underbar fest ni skapade nu har man nått att se framemot ....kommer gärna igen å igen å igen kram på all personal

Vilken stämning och värme, goa människor och även djur i bur

Tack för en underbar kväll och ett extra + till personalen som verkligen tog hand om sina gäster.

Mycket bra! ser väldigt ljust ut för framtiden! :)

Mycket fint och trevligt!

Fin lokal, super trevlig personal. Kommer fler gånger

Som studiebesök betraktat, får jag definitivt ge högsta betyg! Ser fram emot fler, gärna i min nya julklappp

Klart den bästa festen på länge

Kanon fest, den/de som INTE var där missade något! MEN det komemr fler tillfällen, och jag hoppas att just DU kommer då!

Trevligt folk nya och gamla bekantskaper även tjej i kassan

Awesome place awesome peaple loved the Dj thanks

Helt ok, personalen var bäst:)

Jättefin kväll! SÅ fina människor och rolig väldigt lovande lokal. Kommer definitivt komma fler gånger. Blev glad :)


Medianbetyg 5

Recensering av denna händelse är inte möjlig, då den ägde rum för alltför länge sedan.

32 deltar:
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
45 intresserade:
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)
(Logga in för att se medlemsinfo)